Sabah diceroboh sekali lagi?

Apa sebenarnya yang puak solo,moro,koro,manoro ni mahukan lagi tak tahu la kan, nampaknya macam mengidam sangat nak rampas Sabah/Sarawak daripada Malaysia.
Walaupun pasukan keselamatan kita menafikan kenyataan MNLF yang bakal mengaktifkan beribu tentera ke Sabah, namun sedikit sebanyak pihak keselamatan hasrus berwaspada dan memandang serius setiap kenyataan/khabar angin, kerana masakan pokok bergoyang kalau takda angin,hatta atau berok yg mengoyang pokok shaja.

Utusan Malaysia melaporkan Pasukan keselamatan menafikan dakwaan palsu oleh Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) kononnya seramai 4,000 pejuang Tausug yang berada di Sabah dan Sarawak telah diaktifkan dan bersedia untuk berperang.
Ketua Pengarah Kawasan Keselamatan Khas Timur Sabah (Esscom), Datuk Mohammad Mentek berkata, dakwaan tersebut adalah palsu dan hanya propaganda kumpulan berkenaan bagi menimbulkan keresahan di kalangan masyarakat.
"Berdasarkan risikan awal perkara itu hanyalah temberang dan tidak benar," tegasnya ketika dihubungi di sini hari ini.
Beliau mengulas mengenai laporan media Filipina dan antarabangsa yang kononnya tentera pejuang bangsa Moro telah diaktifkan
.-utusan

Semoga kenyataan itu benar dan sebenar khabar angin, minta dijauhkan seluruh negara dari mara bahaya.

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...