Buka mata Minda hati

Pemandu bas Cityliner yang ditamatkan perkhidmatan sejak 1ogos lalu dapat pembelaan UMNO negeri, juga bakal terima bantuan rm300 setiap orang,menurut Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Zainal Abidin Osman di pulau pinang semalam.(baguihh laa).

16 orang pemandu bas Cityliner yang ditamatkan perkhidmatan terdiri dari 12 orang Melayu dan 4 orang India,yang telah berkhidmat selama 15 tahun dengan syarikat itu di laluan Butterworth-Parit Buntar .(Kena kenang budi).

Seperti biasa rakyat yang kesusahan selalu dibantu UMNO dan kerajaan pusat,serta ditawarkan berbagai bantuan termasuk bakal diberi perkerjaan baru,

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Zainal berkata,perbincangan akan diadakan dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop untuk menyerap mereka ke dalam Rapid Penang yang kebetulan mempunyai 30 kekosongan pemandu bas.
Walaupun kebanyakan mereka ni pro pembangkang,tapi Kerajaan dan UMNO negeri tetap ikhlas dalam memberi bantuan kepada rakyat tanpa mengira kaum dan fahaman politik.

Sememangnya ini sudah menjadi satu tradisi kerajaan UMNO BN dari dulu lagi dalam memberi bantuan,cuma kekadang kita mudah lupa apa yang kerajaan sumbangkan untuk kita,sering kita mempertikaikan apa yang kerajaan patut beri, hingga kekadang kita sendiri lupa apa yang patut kita beri kepada kerajaan sebagai cara mengenang budi..kerajaan bagi pelbagai bantuan tak terkira dengan jari tapi kita hanya perlu beri 1 kepada kerajaan..apakah yang satu itu? ramai yang mudah lupa di zaman nih..

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...