Melayu DAP?

 Zairil Khir, 26, Ketua Pegawai Eksekutif RND Chocolate Labs Sdn. Bhd menyertai DAP.


 Mungkin ada yang kenal,ada yang tidak kenal dengan pemuda ini,sekali pandang ramai mengangap dia ni berketurunan cina,sebenarnya beliau adalah anak kepada bekas Setiausaha Agung UMNO Allahyarham Tan Sri Khir Johari.

Khabarnya beliau kini menyertai DAP,kerana kagum dengan parti tu(lawak arr mamat ni) dan menyanjungi corak kepimpinan lim guan eng.ini petikan dari tulisan di blognya:
"Saya juga tertarik dengan keikhlasan kepimpinan parti untuk mengembalikan sistem urus tadbir negara kita kepada satu sistem yang berlandaskan ketelusan, amanah dan yang menjunjung rakyat. Komitmen ini jelas termakbul dalam pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui Ketua Menteri Lim Guan Eng. Iltizamnya tidak goyah dan sungguh mengkagumkan meskipun diserang dengan gegak gempita pada setiap masa oleh jentera Barisan Nasional yang bersifat perkauman." 


Betulah macam Tun Dr Mahathir kata "melayu mudah lupa". Ini adalah salah satu contoh darinya,yang lawaknya dia nyatakan "kagum" dengan anak komunis tu,hairan2... tentu ada babi disebalik mee.kalau tak masakan tetiba ja rasa kagum,walhal si guan eng tu baru setahun jagung perintah negeri.. apa dia ingat guan eng kot yang memajukan p.pinang seperti sekarang ni.?sekali lagi "melayu mudah lupa"...


Kalau arwah Tan Sri Khir Johari masih hidup dah tentu dia kecewa dengan sikap melayu mudah lupa seperti anak beliau ni...

2 comments/pendapat:

Fairus Bin Mamat berkata...|Reply This Comment|

APO NAK DIKATO..

Tanpa Nama berkata...|Reply This Comment|

boleh picaya ka sama itu olang yang tuhan sendiri pun dia tipu punya meh,dia baki buah plastik dengan duit tipu punya sama dia punya tuhan,lu mo picaya lagi ka,haiyaa..

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...