Facebook Ditutup:Mark Zuckerberg

Benarkah seperti yang kita dengar bahawa laman sosial FACEBOOK akan ditutup oleh pengasasnya Mark Zuckerberg?Ataupun ianya hanya sekadar gimik oleh FACEBOOK untuk menaikkan lagi rating laman itu?

Desas-desus itu timbul apabila Mark Zuckerberg mengeluarkan kenyataan bahawa laman sosial itu sudah di luar kawalan beliau sehingga memberikan tekanan dalam menguruskan syarikat dan mengganggu kehidupannya.

“Saya perlu menghentikannya bagi mengelakkan tekanan ini,” kata Zuckerberg pada sidang media di luar pejabatnya di Palo Alto baru-baru ini.

Dalam satu temuramah melalui telefon katanya “Secara jujur, ia (menutup Facebook) adalah untuk kebaikan. Tanpanya, orang ramai akan keluar dan berjumpa dengan rakan-rakan. Itu adalah lebih baik.

“Saya tidak kisah mengenai wang. Saya hanya mahu kehidupan saya semula,” Zuckerberg dipetik sebagai berkata sehingga membimbangkan pengguna Facebook di seluruh dunia.

Sementara Naib Presiden Perhubungan Teknikal Facebook, Avrat Humarthi pula mengeluarkan kenyataan bahawa pengguna tidak lagi dapat memasuki Facebook pada 15 Mac ini.

“Seluruh laman web ini akan ditutup pada tarikh itu. Jika anda tidak mahu gambar-gambar di Facebook hilang, saya menasihatkan supaya anda menyimpannya sebelum laman itu ditutup,” jelas Avrat.

Mungkin dakwaan itu sekadar taktik untuk menaikkan rating FACEBOOK atau sememangnya kenyataan,sama-sama kita nantikan 15 mac ini.

Pada pendapat aku kenyataan itu hanyalah sekadar gimik untuk menaikkan lagi rating facebook, buktinya dengan kenyataan itu(tutup facebook) sahaja rating facebook mendadak naik dan sekaligus mampu menambah hingga ke 700 juta ahli kelak.

Kepada yang banyak menyimpan gambar2 atau sebagainya dalam facebook tu,cepat2 la selamatkan ye,mana tahu(tutup facebook) kalau-kalau jadi kenyataan pla nanti.

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...