Apabila Itik Ajar Ayam Berenang

Assalamualaikum dan salam sejahtera,selamat datang la ye...
Untuk kesekian kalinya entry aku berbau politik kali ni,bukannya apa ikutkan malas nak melayan menulis bab politik nih,tapi rasa sakit mata memandang seiringan dengan rasa sakit hati nengok gelagat ayam-ayam politik membuatkan aku menaip gak arr dengan tak berapa rela..

Seperti yang kita tahu pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang bakal diadakan nanti, pihak-pihak yang berkenaan tu pun menurunkanlah ayam laga masing-masing untuk dipertandingkan. Dalam matlamat nak capai kemenangan tu dah tentu kena buat isu panas baru di anggap jaguh kan,si -P- menurunkan ayam bet--a, manakala si -B- pula dengan ayam jan--n...

Pihak 'P' tu dakwa boleh turunkan harga barang dengan harga minyak kalau menang pilihanraya ke-13 nanti,betul ke tu.?  manakala Pihak 'B' pula cabar kenapa tak turunkan harga barang dan harga minyak di negeri-negeri yang diperintah pihak 'P' dan kenapa nak tunggu menang pilihanraya baru nak turunkan harga barang dan minyak(betul jugak kan)..

TTTTTTAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII...................

Yang jadi mangsa antara ayam dengan itik berkelahi ni siapa.? dah tentu la cacing yang berada di tengah-tengah gelangang kan(tanya jawab sendiri hu hu).

Kalau ditanya pihak mana yang akan menang dah tentu ramai yang meneka dot dot dot..tapi aku nak nanya soalan yang lain sikit dari kiasan cerita tadi,korang rasa Antara pihak 'P' dan pihak 'B' dalam usaha berenang siapa yang bakal tenggelam dulu kalau itik ajar ayam berenang?

P-itik @ B-ayam

2 comments/pendapat:

Fairus Bin Mamat berkata...|Reply This Comment|

AYAM JANTAN LAGI KUAT BERENANG KOT.. TAKYAH TUNGGU ITIK AJAR.. :p

Tam berkata...|Reply This Comment|

ha ha,aku rasa pun camtu gak arr....lagi pula ayam jantan dia 'sondol' ikut laluan lubang yg betul,tapi ketua kepada si itik tu lain sikit sbb suka 'menyondol' dari belakang..hu hu.

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...