Pertandingan Rekaan Kasut

Pertandingan Rekaan Kasut Malaysia (MFDC)

Penganjur
Persatuan Pembuat Kasut Malaysia, Persatuan Pembuat Kasut Perak, Persatuan Pembuat Kasut Pulau Pinang dan Persatuan Pembuat Kasut Selangor,

kategori pertandingan
kategori rekaan kasut lelaki dan rekaan kasut wanita.

Peserta
sembilan institusi pengajian tinggi fesyen menerusi 233 peserta daripada UCSI, Equator Academy of Art, Politeknik Johor Bahru, Raffles Higher Education, SML Fashion Academy, Universiti Lim Kok Wing, Malaysia Institute of Arts, TAR College dan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Sri Iskandar Perak.

Hadiah
wang tunai, trofi, iPad 2 dan sijil, penerbangan keGuangzhou China,mewakili Malaysia untuk Pertandingan Rekaan Kasut Antarabangsa pada bulan April.

Menarik
Penyertaan akan dimuatnaik dalam Facebook dan pembaca boleh mengundi rekaan peserta kegemaran dengan menekan butang Like.

Khas
Penyertaan yang menerima undian Like paling banyak akan menerima anugerah penghargaan Most Liked Award dan berpeluang memenangi wang tunai RM1,000.

Matlamat pertandingan
mencungkil bakat baharu dalam kalangan pereka muda tempatan.
platform terbaik bagi masyarakat fesyen khususnya mereka yang terlibat secara langsung dalam jurusan rekaan kasut dalam menyahut gelombang kompetitif rekaan kasut di peringkat dunia,

Presiden Persatuan Pembuat Kasut Malaysia-Tony Ting
Rata-rata peserta pertandingan berpendapat, mereka tidak mampu untuk menangkis aliran terkini yang menjurus kepada rekaan-rekaan yang lebih konstruktif dan moden.

Juri profesional
diadili barisan pereka fesyen seperti Khoon Hui, Editor Fesyen Kee Hua Chee dan Pengarah Kreatif Nose, Sue Koh.
Presiden Persatuan Pereka Bumiputra (BDA), Mahani Awang dan Presiden Malaysian Official Designer Association (MODA), Gillian Hung.

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...