Mesin Menoreh Getah Automatik

Lembaga Getah Malaysia LGM mengumumkan berjaya mencipta alat canggih menoreh getah yang diberi nama ARTS. lepas ni bertambah senang la keja menoreh ni kan, dengan mesin ni juga penoreh boleh setting masa dah tarikh untuk menoreh(pehhhh canggih2).

ARTS menggunakan bateri yang mampu bertahan selama enam bulan,selepas itu alat ni perlu dicaskan untuk menambah power semula,hanya perlu set masa dan alat ni akan menoreh untuk penoreg secara automatik derr,(mak aiii).

 ARTS mesin untuk menoreh-utusan

Dengan terciptanya ARTS,selepas ni tak perlu nak upah buruh asing untuk menoreh,biar ARTS yang melakukan segalanya dan tak mustahil satu masa nanti alat ni akan dilengkapi dengan remote control macam remote astro tu,bila time nak menoreh,setkan masa dan tarikh tekan remote segalanya dihujung jari der.

Alat hebat lagi canggih ciptaan antara kerjasama Lembaga Getah Malaysia dan pencipta terkenal Zull Design Autotronic dan sudahpun diuji di ladang Sungai Buluh.

Kalau dulu menoreh getah sesetengah orang mengangap kerja yang susah,busuk dan pendapatan tak seberapa,tapi hari ni harga getah telah melonjak ke paras rm8 sekilo(hrga tempat aku le),seminggu punya pendapatan sekarang nih mencecah ribu-ribu tuu.bayangkan sebulan dah berapa..dassyyyaatttt...

2 comments/pendapat:

roha berkata...|Reply This Comment|

nmpk cnggih tp mcm x praktikal je..tggu dn lihat jela..

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

betul gak,nanti pencuri tegar tak curi getah gi curi alat ni plak hu hu.

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...