Ordinan Darurat Langkah pencegahan

Tindakan polis menggunakan Ordinan Darurat terhadap golongan yang dipercayai terlibat dalam kegiatan subversif merupakan langkah pencegahan bagi mengelakkan sesuatu yang lebih buruk berlaku.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan, pihak berkuasa terpaksa menggunakan ordinan tersebut bagi memastikan ketenteraman awam terus terpelihara.
"Ini (Ordinan Darurat) sebagai langkah pencegahan. Pencegahan lebih baik daripada berubat. Apa yang dilakukan polis itu sebagai langkah pencegahan sebelum sesuatu yang lebih buruk berlaku," katanya.
Najib berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pekan di Dewan Konvensyen Sultan Haji Ahmad Shah, di sini hari ini.
Beliau mengulas tindakan polis menahan enam orang termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. D. Jeyakumar di bawah Seksyen 3 (1) Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Mencegah Jenayah) 1969 selepas dipercayai terlibat dalam anasir subversif.
Kesemua mereka terbabit adalah antara 30 orang yang ditahan ketika menaiki sebuah bas di Plaza Tol Sungai Dua, Pulau Pinang pada 25 Jun lalu.
Ini merupakan kali pertama polis menggunakan ordinan tersebut ke atas penyokong Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) selepas mendapati mereka terlibat dalam kegiatan yang boleh memudaratkan ketenteraman awam..-Utusan

P/s:Polis sepatutnya menahan si Ambiga tu terlebih dulu sebelum yang lainya,kerana makhluk tu lah yang akan menyebabkan kekacauan nanti,tarik balik darjah kebesaran yg diberi tu,biar dia tau rasa..

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...