Kredit panggilan kena curi?

Biar betul nih,beberapa minggu yang lalu ada kawan pernah cita kat aku kredit telefon dia tetiba hilang selepas baru tambah nilai ,hingga baki kredit tinggal 0.05sen kasihannn..Dan kini mangsa seterusnya adalah diri aku sendiri,oh tidakkk,adakah ini betul2 atau cobaan , aku baru topup petang kelmarin,hari ni kredit panggilan dah tinggal 0.05sen aduii..

Tragedi yang menyayat hati ni baru sehari berlaku pada aku, terkini isteri aku pula kehilangan kredit telefon dia,lakhanat betul la pencuri zaman moden nih, sebagai pelanggan Celcom yang telah hampir 10tahun menggunakan talian nih aku trus hubungi celcom untuk dapat pengesahan... dalam mencari kebenaran kita terrrjahhh yeaaahhh...

Menurut operator celcom tu perkhidmatan 36778 yang telah melahap sampai habis kredit telefon aku,tapi aku bagitau tak pernah melanggan dengan perkhidmatan nombor 36778 tu bagaimana mereka nih boleh sedut aku punya kredit panggilan...

Operator celcom tu cakap mereka (36778) tu hanya akan hantar sms atau mms sahaja pada kita,mungkin mereka akan menyamar sms@mms berkaitan celcom,tanpa perlu kita taip ON YA@YES ,kemudian bila kita buka sahaja sms@mms tu dengan sendirinya kredit panggilan kita akan tersedut oleh perkhidmatan haram nih,
operator tu cakap perkhidmatan yang berkaitan dengan promosi celcom atau sebagainya adalah dari nmbor yang awalanya 2++++ sahaja,kiranya dapat sms@mms yang lain dari nmbor awalan 2+++ bermakna perkhidmatan tu bukanlah dari celcom...contoh nombor perkhidmatan celcom ialah 28882.

Menurutnya lagi jangan sesekali buka sms@mms dari nmbor2 yang mencurigakan,emmm baru aku ingat,aku ada terbuka sms dari nmbor perkhidmatan yang dinyatakan tadi,tak sangka la pulak dengan buka baca sms sahaja kredit panggilan boleh tersedut keluar,kes naya nih..

Kemudian aku tanya lagi,kenapa pihak celcom membenarkan pekara nih,bukankah ini menganiaya pelanggan dan melanggar privasi pengguna,dengan penuh hibanya panggilan aku tadi tamat dengan nada tutt tutt tutt,terputus atau sengaja diputuskan panggilan tu tak tahu la kan..mungkin operator tu boring sebab aku banyak bertanya kot,ntah laaahh..

Moralnya pada korang semua beringatlah ye kalau terima sms@mms dari nombor2 yang mecurigakan nih,takut terkena macam kawan aku,aku dan isteri aku..kan naya tuuu.

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...