Kenapa tolak penubuhan suruhanjaya diraja siasat video seks anwar?

Benarkan anwar dikatakan individu dalam video seks yang diupload ke youtube semalam? dari pandangan tepi nampak jelas orang dalam video tu memang iras anwar,namun rata-rata pemimpin pembangkang PKR menafikan yang org dalam video seks tu adalah anwar. Tapi ada juga yang kata itu adalah anwar,namun ramai juga yang keliru dengan kenyataan ini.. Bagi yang berpihak pada anwar tentunya mengatakan org dalam video tu bukan anwar serta sukar menerima kenyataan sekiranya sebaliknya,dan pada yang anti anwar pastinya bersetuju individu dalam video seks tersebut adalah anwar tak kurang juga ada yang masih lagi keliru Anwar@bukan!.
Ada pihak mendakwa susuk tubuh lelaki dalam video seks tersebut belainan dengan susuk tubuh anwar,(itu wan azizah tentu lebih tahu),kekeliruan yang maha kalangkabut ni ditambah pula lagi dengan bukti jam tangan omega dikatan milik anwar dan diserahkan kepada polis sebagai bahan bukti.. alahai lagi bertambah kusutnya... Sementara wan azizah pula kata jam tangan omega tu ada dalam simpanan dia tapi tak pula ditunjukkan semasa soal jawab dengan wartawan tadi,ditambah lagi Anwar dikatakan gagal dikesan semasa rakaman video itu dibuat..

Lagi bertambah rumit pabila wan azizah dan pihak pembangkang menolak ditubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat secara terperinci kes tersebut, sudah la penubuhan suruhanjaya ditolak penayangan video di parlimen juga mendapat bantahan dari pembangkang dan juga wan azizah.. Bagai ada yang tak kena bila semua cadangan untuk membongkar secara menyeluruh berkenaan video seks ini ditolak pembangkang, kalau semasa kes kematian teow beng hock pembangkang desak tubuhkan suruhanjaya diraja lakukan siasatan menyeluruh,tapi untuk kes anwar kenapa pula pakatan membantah,heran-heran..

Mungkin mereka ada alasan yang tersendiri ataupun tersembunyi wallhlam..yang pasti rakyat dibawah semua menanti akan kesudahan episod video seks ini,semua ingin tahu kebenaran bukan kesamaran yang disulam dengan tuduh-menuduh pelbagai pihak,jalan terbaik adalah dengan penubuhan suruhanjaya diraja bagi menyiasat seperti kes teow beng hok,adil,jelas,telus lagi saksama.. kalau dipihak yang benar apa yang perlu ditakutkan,tak kira le pembangkang ataupun kerajaan kebenaran harus ditegakkan..

0 comments/pendapat:

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...