Susu Similac diragui status halalnya

Similac adalah produk susu bayi yang dikeluarkan@edarkan oleh Abbott Laboratories yang juga turut mengeluarkan susu-susu berikut:
1) Isomil
2) gain
3) gain plus
4) grow
5) pediasure
6) ensure
Susu formula Similac dan senarai di atas adalah diragui status halalnya,kerana dipercayai menggunakan hormon manusia dalam proses pembuatan.info ni dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna Islam Malaysia. Susu formula ini juga dikatakan tercemar dalam proses pembuatanya oleh sejenis kumbang dalam pesekitaran yang kurang bersih,dan boleh menganggu proses pencernaan.
Jenama susu Similac,Isomil,gain,gain plus,grow,pediasure,ensure memang famous di pasaran,sebagai pengguna kita perlu bijak memilih susu untuk yang tersayang,bukan hanya dari segi khasiatnya sahaja,status halal juga penting untuk kita ketahui dan sebagai islam elakkan sesuatu yang diragui@was was seperti mana dituntut dalam agama.
Harap pada yang terbaca info ni,dapat kongsikan pada kawan-kawan,anak/adik/anak sedara yg minum senarai susu di atas td,kalau malas nak foward atau menulis,sila klik kat button share di bawah,boleh kongsi dalam facebook atau tweeter dan sebagainya.
Semoga mendapat kebaikkan yang banyak diatas usaha yang sedikit.

3 comments/pendapat:

Unknown berkata...|Reply This Comment|

mana kau dapat sumber ni? meh bagi aku link.. kementerian kesihatan ke.. jakim ke.. nk tengok.. kalau betul aku pun nak sebarkan

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna Islam Malaysia.
Susu TU dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya dan dikategorikan sebagai status meragukan oleh Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.
lagi link kat sini http://zonbebas.com/alert-jenama-susu-haram/

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

lagi info sini

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...