Blogger malaysia vs blogger indonesia bolasepak sepakbola

Salam satu malaysia di tahun baru 2011,tadi aku ada la terbaca satu blog tu (blog indon) berkenaan isu penjaga gol di laser dan kemenangan skuad bola sepak negara kita,

melihat bahasa penulisan dia tu seolah-olah menyalahkan penyokong malaysia pula, walhal penyokong mereka yang mulakan dulu di bukit jalil, dalam bahasa tu aku teliti memang mereka ni perasan hebat la..
ini antara petikan dari blog tu; 

 "Malaysia negara tetangga yang terlalu sering bermusuhan dengan indonesia"-(siapa yang bakar bendera malaysia-letak atas najis)

"kami telah menerima kekalahan ini,kami telah dewasa,kami tak akan menyerang jika tak diserang"-(pirahh mabokk),

" Timnas indonesia bermain fair play demi sportifitas nama baik indonesia,kami juga tak membalas laser kalian"-(ni buktinya siapa ckp tak balas-gambar penjaga gol malaysia di laser)

"Malaysia memang juara piala aff 2010,tapi bagi kami rakyat indonesia akan mengangap timnas sebagai juara."
"kami juara tanpa mahkota "(ayat orang yg tak dapat terima kekalahan),

"stodium utama Gelora Bung Karno dipenuhi lautan merah saat timnas kami menakhluk lawan"(jaguh kampung memang hebat tempat sendiri,kt bukit jalil dia tak nampak kot lautan apa).

Apadahal...dari ayat2 tu sebenarnya itu ayat orang yang tak dapat menerima kekalahan,kerana sebelum perlawanan dah cakap besar,last2 kalah gak hu hu.. sebenarnya blog tu ibarat menegakkan benang yang basah..
Yassalammm..

4 comments/pendapat:

FadhDeela berkata...|Reply This Comment|

Selamat Tahun Baru 2011!!

Jom singgah: Final..Cerita Kisah Kami

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

tima kasih,selamat tahun baruuuu!!!

Hairun Azmi berkata...|Reply This Comment|

Tim Malaysia terpaksa menaiki Kereta Perisai mau ke Stadium...apa itu .....itu membuktikan penyokong Indonesia itu amat ganas sekali....
30 menit didalam kereta perisai yang tidak ada penghawa dingin amat menyeksakan moral tim Malaysia.Tetapi tim Malaysia mempunyai semangat yang utuh dan tidak manja seperti kiper tim Indonesia ,si Markus itu...

Bila saya blogjogging $$$$$$.....

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

tu la pasal..perasan heebat ja timnas indon ni..

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...