Nasihat Dr Nallakarupan memalukan Azmin Ali-isu kesihatan Tun Dr.Mahathir



Ketua Pemuda UMNO Gombak, Megat Zulkarnain amat kesal dengan kenyataan Azmin Ali yang menggunakan istilah 'tersungkur' kepada Dr. Mahathir yang dirawat di Australia,

"Binatang pun tahu berterima kasih apabila kita berbuat baik terhadapnya, contohnya anjing apabila kita memberinya tulang, binatang ini akan mengerak-gerakkan ekornya sebagai tanda terima kasih.

Tetapi si biadap Azmin dengan angkuhnya berkata, istilah 'tersungkur' itu langsung tidak kasar, sebaliknya amat lunak dirujuk kepada Dr. Mahathir berikutan kedegilan beliau bersekongkol dengan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa),

Sementara itu, rakan karib Anwar, Datuk S. Nallakarupan berkata, walaupun berlainan pendirian politik tetapi Azmin masih perlu menghormati Dr. Mahathir yang banyak berjasa kepada negara.
Ulasan Dr Nallakarupan menarik perhatian  "bahawa agama Islam sendiri mengajar penganutnya supaya menghormati orang lain yang lebih berusia sama ada beragama Islam atau sebaliknya".

"Azmin kena ingat dulu dia langsung tiada apa-apa, Dr. Mahathirlah yang bertanggungjawab menyarankan nama azmin diambil berkerja membantu Anwar.
"Malah saya (Datuk S.Nallakarupan) semasa ditahan oleh kerajaan (Dr. Mahathir) bersama dengan Anwar pada 1998, tidak pernah berdendam atau memaki-hamun Dr. Mahathir kerana saya tahu jasanya terlalu besar kepada negara," kata DR. Nallakarupan.




Bertapa malunya muka si biadap Azmin kerana ditegur sebegitu,lebih-lebih lagi sindiran itu datangnya dari orang bukan islam yang lebih tahu menghormati seorang tokoh negarawan terulung seperti TUN DR.MAHATHIR MOHAMAD.

ibarat menolong anjing yang tersepit,bila kita bantu lepaskan dari kesulitan,kita pula digigitnya,bila dah senang mudah lupa diri,tetapi kalau setakat lupa diri sudah la,ini makin bertambah biadap pula jadinya..
cermin-cermin la diri dulu wahai mat min...

DR mahathir dilaporkan semakin sihat dan akan pulang ke tanah air dalam masa terdekat, bersama-samalah kita doakan kesihatan dan keselamatan beliau..

2 comments/pendapat:

Tanpa Nama berkata...|Reply This Comment|

INILAH GENERASI MELAYU YANG DILAHIRKAN OLEH PKR......GENERASI MUDA YANG HILANG BUDI,MISKIN BAHASA,KERAS HATI SERTA TIDAK MENDENGAR KATA.SDR AZMIN PERLU MUHASABAH DIRI SEBELUM MELEMPARKAN HINAAN SERTA CERCAAN TERHADAP NEGARAWAN ULUNG NEGARA (TUN DR MAHATHIR)SEBESAR MANAKAH SUMBANGAN AZMIN TERHADAP NEGARA DAN BANGSA ADAKAH IANYA SEBESAR GUNUNG ATAU TIDAK SAMPAI PUN SEBESAR DEBU ATAU ZARAH...KALAU NAK DIBANDINGKAN DENGAN JASA TUN...IANYA UMPAMA LANGIT KE TUJUH DENGAN BUMI...ANDA SEHARUSNYA MATANG DAN BIJAK DALAM BERPOLITIK TAK PAYAH BAWA ISU HINGUSAN,ISU BUDAK-BUDAK....POLITIK ANDA TIADA KELAS DALAM KONTEKS NEGARA MAJU DAN BERMARUAH.....POLITIK ANDA POLITIK PICISAN...POLITIK SAMPAH DAN AMAT TIDAK DIPERLUKAN OLEH BANGSA....DAN KAMI TIDAK RUGI APA-APA PUN DENGAN KETIADAAN ANDA DAN KAMI TIDAK MENGAHARPKAN SEKUMAN PUN HARAPAN DARI ANDA......KALAU ANDA ATAU MU TIDAK MAHU MENGHORMATI TUN SEBAGAI NEGARAWAN HORMATI LAH BELIAU SEBAGAI SEORANG TUA ....JANGAN JADI KURANG AJAR DAN HILANG SOPAN SANTUN SEBAGAI SEORANG MUSLIM DAN MELAYU.......KALAU MU INGIN DIHORMATI CUBA LAH BELAJAR UNTUK MENGHORMATI ORANG LAIN.......TUNGGULAH KAMI PENGUNDI MUDA AKAN MENENTUKAN PAKATAN RAKYAT BERKUBUR DALAM PRU 13 NANTI.....TUNGGULAH SAAT KEJATUHAN ANDA......

Mr Paktam berkata...|Reply This Comment|

ya pastikan si PKR ni berkubur nanti bersama pemimpin mereka yang suka jubur tu.. Tuan anwar ibrahim tu pun makin parah dah sekarang nih,kalau dulu bila org dakwa dia liwat adik angkat dia,dia kata dia kena fitnah,pastu dia liwat saiful,pun katanya org fitnah dia,ni yang terbaru budak ramli tu pla dakwa pinuar pibrahim liwat dia,pun dia cakap org fitnah dia.. kalau sekali tuduhan tu boleh la dikatan difitnah,ini dah beberapa org dakwa kena liwat dengan kepala PKR ni,fikir2 sendiri la..

nabi tak ngaku umat org yang 'buat' hubungan sejenis ni..uban kat kepala dah penuh dah tuan pinur pibrahim nih,tapi tak ingat nak tobat lagi,yang dia tau dok ikhtiar macamna nak jadi perdana menteri...

Catat Ulasan

Top Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...